<< Geri Dön

» Arıza Bildirimi

Hyster Forklift Trakya Bölge Bayii EGEMEN FORKLİFT gururla sunar; Kayıtsız şartsız müşteri memnuniyeti ilkemiz ile forklift kullanıcılarına 24 saat içerisinde derhal müdahale.Çözüm ortağınız Egemen Forklift ( HYSTER TRAKYA BÖLGE BAYİİ VE YETKİLİ SERVİSİ ) FORKLİFT ARIZALARI HAKKINDA 1- Forkliftin Marş Sisteminin Arızaları: Marş motoru döndüremiyorsa; bunun sebepleri şunlardır: •Forkliftin akü kabloları gevşek veya paslanmıştır. •Forkliftin aküsü boşalmış olabilir. •Forklift selenoid, kontak anahtarı veya elektrik bağlantıları arızalı olabilir. •Forkliftin marş motoru arızalı olabilir. •Forklift motorun iç aksamında sıkışma var. 2- Forklift Şarj Sisteminin Arızaları: a-) Forkliftin Alternatörü Şarj Yapmıyor veya Şarj Akımı Düşük ise: = Forkliftin V kayışı kaydırıyor olabilir. = Forkliftin diyotları arızalı olabilir. = Forkliftin regülatörü arızalı olabilir. = Forkliftin rotor sargısı kopuk olabilir. = Forkliftin dinamosunun kömürleri arızalı yada aşınmış olabilir. = Forkliftin elektriksel devrelerinde gevşek veya kopuk kablo bağlantısı var. b-) Forkliftin Alternatörü Ses Yapıyorsa: = Forklifttin V kayış ayarı bozuk veya aşınmış. = Forklift tahrik kasnağı gevşek. = Forklift alternatörünün yatakları aşınmış olabilir. = Forklift alternatörünün diyotlarda kısa devre var. c-) Forklift Üzerine Aşırı Şarj Akımı Çekiyor ise: = Forkliftin alternatör veya regülatör bağlantıları gevşek olabilir. = Forkliftin regülatör arızalı olabilir. 3- Forkliftin Motor Arızaları: a-)Forkliftin Marşı Çalışmasına Rağmen Motor Çalışmıyorsa: = Forkliftin yakıt deposu boştur. = Forkliftin yakıt sisteminde hava var. = Forkliftin yakıt filtresi tıkalı veya kirlidir. = Forkliftin yakıtına su karışmıştır. = Forkliftin yakıt transfer pompası arızalıdır. = Forkliftin Isıtma bujisi arızalıdır. = Forklifitn enjektörler arızalıdır. = Forkliftin kompresyonu düşüktür. b-)Forkliftin Motoru Düzgün Çalışmıyor ise: = Forkliftin yüksek basınç yakıt borularında hava vardır. = Forkliftte kullanılan yakıtın kalitesi düşüktür. = Forkliftin hava filtresi tıkalıdır. = Forkliftin motor ısısı çok düşüktür. = Forkliftin enjektörler arızalıdır. = Forkliftin rölanti devri düşüktür. c-) Forkliftin Motorunda Güç Kaybı Varsa: = Forkliftin yakıt borularında hava vardır. = Forkliftin yakıt pompası zaman ayarı bozuktur. = Forkliftin yakıt filtresi tıkalı veya kirlidir. = Forkliftin regülatörün ayarı çok düşüktür. = Forkliftin hava filtresi kirlidir. = Forkliftin motor segmanları aşınmıştır. = Forklift yakıtının kalitesi düşüktür. = Forkliftin supapları ayarsızdır. = Enjektör memeleri arızalıdır. d-)Forkliftin Egzozundan Aşırı Duman Çıkıyorsa: = Forkliftin egzostundan beyaz duman çıkıyor ise, ateşleme zaman ayarının bozuk olması, = Forklift egzostundan çıkan mavi duman, motorun yağ yaktığını, = Forkliftin egzostundan siyah duman çıkıyor ise, aşırı yakıt sarfiyatını gösterir. e-) Forklift Motoru Aşırı Isınıyorsa: = Forkliftin soğutma su seviyesi düşüktür. = Forkliftin radyatör kapağı arızalıdır. = Forkliftin vantilatör kayışı gevşek veya kopmuştur. = Forkliftin yakıt pompası zamanlama yarı bozuktur. = Forkliftin egzoz borusu tıkalıdır. . = Forkliftte radyatör veya motor yüzeyi kirlidir. = Forklftin motoru aşırı yüklüdür = Forkliftin termostatı arızalıdır. f-) Forkliftin Motor Yağ Basıncı Düşük ise: = Forkliftte kullanılan yağ çok incelmiştir. = Forklift yağ pompası emiş süzgeci kapalıdır. = Forkliftin karterindeki yağ seviyesi düşüktür. = Forklitin yağ basınç ayar valfi arızalıdır. = Forkliftin motoru aşınmıştır. = Forkliftin yağ pompası aşınmıştır. g-) Forklift Motorunda Titreşim varsa: = Forklift motor bağlantı kulakları gevşemiş veya aşınmıştır. = Forklift krank kasnağı veya titreşim damperi gevşek veya aşınmıştır. = Forkliftin motorunda tekleme vardır. h-) Forklift Motorunda Aşıntı Erken Oluyorsa: = Forkliftin hava filtresi yırtık veya hava emişinde kaçak vardır. = Forkliftin yağının içine yakıt karışıyordur. = Forkliftin yağlama yağı kirlidir. = Forkliftin yağının içine su karışıyordur. I-) Forkliftin Motoru Aniden Duruyorsa: = Forkliftin yakıt deposu boştur. = Forkliftin yakıt deposu havalandırması tıkalıdır. = Forkliftin yakıt borusu tıkalıdır. = Forkliftin motorunda mekanik arıza vardır. 4- Forklift Hidrolik Şanzımanların Arızaları: a-) Forklift Viteste Olmasına Rağmen Makine Hareket Etmiyorsa: = Forkliftin vites kolu bağlantıları ayarsızdır. = Forkliftin motor devri düşüktür. = Forkliftin şanzıman yağı basıncı düşüktür. < Forkliftin şanzıman pleytleri aşınmıştır. b-) Forkliftin Şanzımanda Hararet varsa: = Forkliftin şanzıman yağ seviyesi düşüktür. = Forkliftin şanzıman yağ soğutucusu tıkalıdır. = Forklift uzun süre bayılma durumunda çalışıyor. = Forkliftin kavrama diskleri aşınmıştır. c-) Forkliftin Tork Konverterü Hararet Yapıyorsa: = Forkliftin yağ basıncı düşüktür. = Forklift yanlış kullanılıyordur. = Forkliftin yağ soğutucusu tıkalıdır. = Forkliftin frenleri aşırı sıkıdır. = Forkliftin soğutma suyu sıcaklığı yüksektir. = Forkliftin tork Konverter arızalıdır. 5- Forkliftin Hidrostatik Sistemin Arızaları: a-) Forkliftte Güç Kaybı varsa: = Forklift motoru normal çalışmıyordur. = Forkliftin park freni bağlantı ayarı bozuktur. = Forkliftin hidrostatik sisteminde hava vardır. = Forkliftin hidrostatik sistem yağ basıncı düşüktür. b-) Forklift Her İki Yönde Hareketsiz ise: = Forkliftin yürüyüş sistem yağ seviyesi düşüktür. = Forkliftin yürüyüş sistemde sıkışma-bozulma vardır. c-) Forklift Sadece Bir Yönde Çalışmıyorsa: = Forkliftin kumanda valfi bağlantısı hatalıdır. = Forkliftin sisteminde arıza vardır. 6- Forkliftlerin Fren Sistemlerinin Arızaları: a-) Forklift Fren Pedalına Normalden Sert Basılıyorsa: = Forkliftin fren balataları veya pedalı sıkışıktır. = Forkliftin fren boruları tıkalı veya arızalıdır. = Forkliftin fren balataları aşınmıştır. = Forkliftin fren tekerlek silindirleri korozyonludur. = Forkliftin fren ana merkez silindiri yada fren tekerlek merkezi korozyonludur b-) Forkliftin Frenleri Tutukluk Yapıyorsa: = Forkliftin fren balatalarında gres yada yağlanma vardır. = Forkliftin frenleri ayarsızdır. = Forkliftin fren balataları aşınmıştır. = Forkliftin fren tekerlek merkezleri yağ kaçırıyor. = Forkliftin kampanalarda anormal aşıntı vardır. c-) Forkliftin Frenleri Darbeli Çalışıyorsa: = Forkliftin fren sisteminde hava vardır. d-) Forkliftin Tekerlekleri yalpa Yapıyorsa: = Forkliftin bijon somunları gevşektir. = Forkliftin direksiyon rot bağlantıları gevşektir. = Forklftin akson pimi burç ve yatakları aşınmıştır. e-) Forklftin Lastikleri Anormal ve Erken Aşınıyorsa: = Forkliftin lastikleri yağ, gres ile temastadır. = Forkliftte frenler dengesiz çalışıyordur. = Forkliftin lastik hava basınçları uygun değildir. = Forkliftin porya yatakları aşınmış veya gevşektir. 7- Forklift Hidrolik Sistemin Arızaları: Hidrolik sistemde arızanın başlıca nedenleri; gevşek borular, yağ seviyesinin düşük olması, sistemde hava olması ile yağın ve filtrenin kirli olmasıdır. Arızalardan bazıları boruları değiştirmek, sıkmak veya havasını almak suretiyle giderilir. Ancak pompa, hidrolik motor ve valflerle ilgili onarım ancak teknik servis tarafından yapılabilir. a-) Forklift Hidrolik Yağ Aşırı Isınıyorsa: = Forkliftin yağ seviyesi düşüktür. = Forkliftin sistemde hava vardır. = Forklift yağ soğutucusu tıkalıdır. = Forkliftin sisteminde dahili kaçak vardır. = Forkliftin filtresi veya emiş borusu tıkalıdır. = Forklifte aşırı yükleniliyordur. b-) Forkliftin Hidrolik Sistemi Gürültülü Çalışıyorsa: = Forkliftin yağ seviyesi düşüktür. = Forkliftin filtre veya emiş borusu tıkalıdır. = Forkliftin sistemde hava vardır. = Forkliftin hidrolik pompası aşınmıştır = Forkliftin hortum bağlantılarında sızıntı vardır. c-) Forkliftin Hidrolik Yağı Köpürüyorsa: = Forkliftin yağ seviyesi düşüktür. = Forkliftin Hidrolik sisteminde hava vardır. = Forklifte kullanılan yağın viskozitesi uygun değildir. Tüm bu basitleştirilmiş bilgiler forklift servisimize sağlıklı bir arıza bildirimi yapılması adına ve basit arızaların forklift servisine ihtiyaç duyulmaksızın yapılabilmesi adına kullanılabilir.Fakat arıza onarım işi işin profesyonelleri tarafından yapılılarak arızaya açık olan forklift çalışan aksanlarının korunması gerekmektedir. Egemen Forklift ; Forklift kullanıcıları tarafından talep edilen servis , bakım ve yedek parça taleplerine engeç 24 saat içerisinde cevap vermekte ve müdahale yapma garantisi vermektedir.Yapamayacağımız hiçbir işin taahhüdünü vermemek , yaptığımız işi dürüst , şeffaf ve kaliteli sunmak yegane amacımızdır. Egemen Forklift , yapmış olduğu tüm arıza , bakım faaliyetleri için 6 - 12 ay garanti kapsamı sağlamaktadır. Forklift servis , kiralık forklift , 2.el forklift servis hizmetlerimizde tüm forklift markalarına 24 saat içerisinde derhal müdahale , hızlı ve kesin çözüm garantisi...

KALDIRMA, KAZIMA VE YÜKLEME İŞ MAKİNELERİNİN ARIZA BELİRTİLERİ, OPERATÖR TARAFINDAN GİDERİLEBİLECEK KÜÇÜK ONARIMLAR

1- Marş Sisteminin Arızaları:

Marş Motoru, motoru döndüremiyorsa; bunun sebepleri şunlardır:

  • Akü kabloları gevşek veya paslanmıştır.
  • Akü boşalmış olabilir.
  • Selenoid, kontak anahtarı veya elektrik bağlantıları arızalı olabilir.
  • Marş motoru arızalı olabilir.
  • Motorun iç aksamında sıkışma var.

2- Şarj Sisteminin Arızaları:

a-) Alternatör Şarj Yapmıyor veya Şarj Akımı Düşük ise:

= V kayışı kaydırıyor olabilir.   = Diyotlar arızalı olabilir.        = Regülatör arızalı olabilir.
= Rotor sargısı kopuk olabilir.  = Kömürler arızalı olabilir.
= Devrede gevşek veya kopuk kablo bağlantısı var.

b-) Alternatör Ses Yapıyorsa:

= V kayış ayarı bozuk veya aşınmış.     = Tahrik kasnağı gevşek.          = Yataklar aşınmış.
= Diyotlarda kısa devre var.

c-) Aşırı Şarj Akımı Oluyor ise:

= Alternatör veya regülatör bağlantıları gevşek olabilir.                            = Regülatör arızalı olabilir.

3- Motor Arızaları:

a-) Marş Bastığı Halde Motor Çalışmıyorsa:
= Yakıt deposu boştur.             = Yakıt sisteminde hava var.                 =Yakıt filtresi tıkalı veya kirlidir.
= Yakıta su karışmıştır.            = Yakıt transfer pompası arızalıdır.        = Isıtma bujisi arızalıdır.
= Enjektörler arızalıdır.             = Kompresyon düşüktür.
b-) Motor Düzgün Çalışmıyor ise:
= Yüksek basınç yakıt borularında hava vardır.          = Yakıtın kalitesi düşüktür.
= Hava filtresi tıkalıdır.                                                 = Motor ısısı çok düşüktür.
= Enjektörler arızalıdır.                                                 = Rölanti devri düşüktür.

c-) Motorda Güç Kaybı Varsa:
= Yakıt borularında hava vardır.                          = Yakıt pompası zaman ayarı bozuktur.
= Yakıt filtresi tıkalı veya kirlidir.                        = Regülatörün ayarı çok düşüktür.
= Hava filtresi kirlidir.                                           = Motor segmanları aşınmıştır.
= Yakıtın kalitesi düşüktür.                                   = Supaplar ayarsızdır.
= Enjektör memeleri arızalıdır.

d-) Egzozdan Aşırı Duman Çıkıyorsa:
= Beyaz duman, ateşleme zaman ayarının bozuk olması,
= Mavi duman, motorun yağ yaktığını,                           = Siyah duman, aşırı yakıt sarfiyatını gösterir.

e-) Motor Aşırı Isınıyorsa:
= Soğutma su seviyesi düşüktür.                      = Radyatör kapağı arızalıdır.    
= Vantilatör kayışı gevşek veya kopmuştur.       = Yakıt pompası zamanlama yarı bozuktur.
= Egzoz borusu tıkalıdır.           .                       = Radyatör veya motor yüzeyi kirlidir.
= Motor aşırı yüklüdür                                      = Termostat arızalıdır.

f-) Motor Yağ Basıncı Düşük ise:
= Yağ çok incelmiştir.                                      = Yağ pompası emiş süzgeci kapalıdır.
= Karterdeki yağ seviyesi düşüktür.                   = Yağ basınç ayar valfi arızalıdır.
= Motor aşınmıştır.                                          = Yağ pompası aşınmıştır.

g-) Motorda Titreşim varsa:
= Motor bağlantı kulakları gevşemiş veya aşınmıştır.
= Krank kasnağı veya titreşim damperi gevşek veya aşınmıştır.
= Motorda tekleme vardır.

h-) Motorda Aşıntı Erken Oluyorsa:
= Hava filtresi yırtık veya hava emişinde kaçak vardır.                 = Yağın içine yakıt karışıyordur.
= Yağlama yağı kirlidir.                                                            = Yağın içine su karışıyordur.

I-) Motor Aniden Duruyorsa:
= Yakıt deposu boştur.                                     = Yakıt deposu havalandırması tıkalıdır.
= Yakıt borusu tıkalıdır.                         = Motorda mekanik arıza vardır.

4- Hidrolik Şanzımanların Arızaları:

a-) Viteste Olmasına Rağmen Makine Hareket Etmiyorsa:
= Vites kolu bağlantıları ayarsızdır.                   = Motor devri düşüktür.
= Şanzıman yağı basıncı düşüktür.

b-) Şanzımanda Hararet varsa:
= Şanzıman yağ seviyesi düşüktür.                              = Şanzıman yağ soğutucusu tıkalıdır.
= Makine uzun süre bayılma durumunda çalışıyor.         = Kavrama diskleri aşınmıştır.

c-) Tork Konverter Hararet Yapıyorsa:
= Yağ basıncı düşüktür.                                               = Makine yanlış kullanılıyordur.
= Yağ soğutucusu tıkalıdır.                                          = Frenler sıkıdır.
= Soğutma suyu sıcaklığı yüksektir.                             = Tork Konverter arızalıdır.

5- Hidrostatik Sistemin Arızaları:

a-) Makinede Güç Kaybı varsa:
= Motor normal çalışmıyordur.                                      = Park freni bağlantı ayarı bozuktur.
= Hidrostatik sistemde hava vardır.                                = Hidrostatik sistem yağ basıncı düşüktür.

b-) Makine Her İki Yönde Hareketsiz ise:
= Sistem yağ seviyesi düşüktür.                                   = Sistemde arıza vardır.

c-) Makine Sadece Bir Yönde Çalışmıyorsa:
= Kumanda valfi bağlantısı hatalıdır.                              = Sistemde arıza vardır.

6- Fren Sisteminin Arızaları:

a-) Fren Pedalına Normalden Sert Basılıyorsa:
= Fren pabuçları veya pedalı sıkışıktır.                           = Fren boruları tıkalı veya arızalıdır.
= Fren balataları aşınmıştır.                                          = Fren tekerlek silindirleri korozyonludur.
= Fren merkez silindiri korozyonludur

b-) Frenler Tutukluk Yapıyorsa:
= Fren balatalarında gres yada yağ vardır.                     = Frenler ayarsızdır.
= Fren pabuçları arızalıdır.                                            = Fren tekerlek silindirleri yağ kaçırıyor.
= Kampanalarda anormal aşıntı vardır.

c-) Frenler Darbeli Çalışıyorsa:
= Fren sisteminde hava vardır.

d-) Tekerlekler yalpa Yapıyorsa:
= Bijon somunları gevşektir.                                         = Direksiyon rot bağlantıları gevşektir.
= Akson pimi burç ve yatakları aşınmıştır.

e-) Lastikler Anormal ve Erken Aşınıyorsa:
= Lastikler yağ, gres ile temastadır.                              = Frenler dengesi çalışıyordur.
= Lastik hava basınçları uygun değildir.             =  Poyra yatakları aşınmış veya gevşektir.

7- Hidrolik Sistemin Arızaları:

Hidrolik sistemde arızanın başlıca nedenleri; gevşek borular, yağ seviyesinin düşük olması, sistemde hava olması ile yağın ve filtrenin kirli olmasıdır.

Arızalardan bazıları boruları değiştirmek, sıkmak veya havasını almak suretiyle giderilir. Ancak pompa, hidrolik motor ve valflerle ilgili onarım ancak teknik servis tarafından yapılabilir.

a-) Hidrolik Yağ Aşırı Isınıyorsa:
= Yağ seviyesi düşüktür.                                              = Sistemde hava  vardır.
= Varsa yağ soğutucusu tıkalıdır.                                 = Sistemde dahili kaçak vardır.
= Filtre veya emiş borusu tıkalıdır.                                = Makineye aşırı yükleniliyordur.

b-) Sistem Gürültülü Çalışıyorsa:
= Yağ seviyesi düşüktür.                                             = Filtre veya emiş borusu tıkalıdır.
= Sistemde hava vardır.                                               = Pompa aşınmıştır
= Hortum bağlantılarında sızıntı vardır.

c-) Hidrolik Yağ Köpürüyorsa:
= Yağ seviyesi düşüktür.                  = Sistemde hava vardır.              = Yağ viskozitesi uygun değildir.